Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a dispus, prin ordin, ca operatorul de telefonie mobilă amendat de comisarii ANPC la finalul lunii trecute să înceteze practicile comerciale incorecte față de consumatori, constatate în urma controlului, realizate în scopul majorării costurilor abonamentelor. "Măsura, prevăzută la art. 13 alin. 1) lit. a) din Legea nr. 363/2007, este una complementară la amenda de 70.000 de lei dispusă după control, conform art. 17, alin. 1 litera c) din legea 363/2007 modificată", au precizat reprezentanții ANPC.
Informaţia oficială transmisă de conducerea ANPC nu precizează şi despre ce operator de telefonie este vorba, însă anunţul vine la scurt timp după ce Vodafone trimisese SMS-uri prin care îşi anunţa clienţii că va majora cu circa 80 de cenţi costul lunar al abonamentelor, pentru acoperirea unei noi taxe.
În urma controalelor derulate luna trecută, comisarii au constatat că "operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenței profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri - apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziție de forță dominantă și psihologică. Având în vedere că informațiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea prețului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, ANPC a considerat necesară dispunerea încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent, ca măsură adițională amenzii aplicate", au mai explicat oficialii ANPC.
Operatorul economic poate contesta în justiție măsurile luate de către ANPC, dar, până la soluționarea definitivă în instanță, prevederile Ordinului sunt executorii.