CNAIR lucrează la proiectul unui drum de mare viteză pe ruta Ploieşti-Buzău, parte a unui coridor european. Din cele şase variante propuse de proiectanţi, cea mai lungă propune un drum de aproape 90 de kilometri, cu un ocol pe lângă Urziceni.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a comandat un studiu de fezabilitate şi un proiect tehnic, în valoare de peste 14,7 milioane de lei, pentru realizarea unui nou drum de viteză, pe ruta Ploieşti-Buzău. Documentaţia, care vine cu şase variante, a fost analizată joi de autorităţile din Prahova, într-o şedinţă la care au participat şi primarii din localităţile traversate. Cea mai scurtă variantă găsită de proiectanţi are puţin sub 64 de kilometri, iar cea mai lungă propune un traseu de aproape 90 de kilometri, cu un ocol pe lângă Urziceni.
Consiliul Judeţean Prahova a organizat joi o şedinţă de lucru, alături de reprezentanţii CNAIR, ai primăriilor din estul judeţului, ai Poliţiei Rutiere şi ai altor instituţii deconcentrate şi de proiectanţi, pentru analizarea variantelor, şedinţă la care presa nu a avut acces. Totuşi, conform pliantelor care le-au fost oferite primarilor, proiectanţii contractaţi de CNAIR au venit cu şase variante pentru noul drum de mare viteză Ploieşti-Buzău, cele mai multe dintre traseele propuse pornind din tronsonul de DN 1A care corespunde Centurii de Est a Ploieştiului. Cea mai scurtă variantă, de aproape 64 de kilometri, presupune construirea a 26 de poduri şi pasaje rutiere şi noduri rutiere la Dumbrava, unul în dreptul DN 1D, unul la Baba Ana, pentru accesul spre Mizil, unul în localitatea buzoiană Spătaru, pentru legătura la DN 2, şi unul la intrarea în Buzău. Mai departe, regăsim variante de 67,8 kilometri şi 49 de poduri şi pasaje, 71 de kilometri, cu 32 de poduri şi pasaje, 71,6 kilometri, cu 26 de pasaje, 72,5 kilometri, cu 30 de pasaje, dar există şi o variantă considerabil mai lungă, de 89,5 kilometri, care propune construirea a 52 de poduri şi pasaje, şase noduri rutiere şi un traseu care trece pe lângă Urziceni. Evident, nu e obligatoriu ca această propunere să şi fie aprobată, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care autorităţile s-au reunit ca să analizeze variantele transmise de proiectanţi.
Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic are o valoare de puţin peste 14,7 milioane de lei, din care 9,3 milioane reprezintă o finanţare nerambursabilă obţinută de la Uniunea Europeană. Potrivit informaţiilor transmise anterior de CNAIR, contractul de servicii a fost semnat în octombrie 2018, cu o durată de 24 de luni.
Noul drum de mare viteză este inclus în master-planul general de transport al României, aprobat în 2016 de Guvern, făcând parte dintr-un coridor european menit să dezvolte conexiunile rutiere dintre statele UE.