Rosal Ploieşti reclamă "manipulări" ale primarului: "Domnul Dobre este total dezinteresat de rezolvarea crizei deşeurilor, dorind să câştige un capital electoral"

Reprezentații Rosal au transmis, miercuri seară, un nou punct de vedere privind serviciul de salubritate din Ploiești. Aceștia acuză diferența dintre numărul de plătitori și numărul de beneficiari ai serviciului prestat de companie, respectiv lipsa de implicare a municipalității cu privire la rezolvarea acestui aspect. De asemenea, acuză că municipalitatea nu s-a preocupat de amenajarea platformelor, dar și primarul Adrian Dobre recurge la "manipulări legate de subiectul colectării deşeurilor de pe raza oraşului".

"Minciunile primarului municipiului Ploieşti nu rezolva criza gunoiului aruncat pe străzile din municipiu. Continuând sarabanda de minciuni şi invective la adresa companiei noastre, cu care intoxica opinia publică din Ploieşti în ultimele luni de zile, primarul municipiului Ploieşti, domnul Adrian Dobre, a revenit pe pagina personală de Facebook cu alte elucubraţii şi manipulări legate de subiectul colectării deşeurilor de pe raza oraşului. Din postarea domniei sale, la care a ataşat şi un material video, lipseşte un singur lucru: adevărul. Ploieştenii trebuie să cunoască adevărul şi, pentru că domnul Dobre îl ocoleşte, venim în întâmpinarea opiniei publice cu o serie de date care depăşesc discursurile electorale şi prezintă realitatea, aşa cum este ea astăzi. Municipiul Ploieşti beneficiază de două contracte de prestări servicii de salubrizare. Unul dintre contracte, cel care vizează curăţarea căilor publice, a fost încheiat în primăvara anului 2018, primăria estimând, prin caietul de sarcini, o sumă prin care să se asigure un minim de acoperire a serviciului în cuantum de 19 milioane de lei fără TVA. În realitatea, primăria a alocat sub acest minim, respectiv un buget de 13 milioane aferent anului 2019. La acest moment, bugetul lunar pentru salubritate este de aproximativ 750 de mii de lei. Ploieştenii trebuie să ştie că această sumă este aferentă, din punct de vedere cantitativ şi calitativ, anului 2006. Ca şi cum, domnul Dobre ar lucra, în anul 2019, pe salariul din 2006, aspect cu cu care suntem convinşi că nu ar fi de acord. Potrivit ultimelor date statistice oficiale, numărul de locuitori din municipiul Ploieşti este de 227.951 de persoane. Rosal are, în momentul de faţă, contracte încheiate cu un număr de 152.321 de persoane. Cu toate acestea, Rosal ridica gunoiul tuturor ploieştenilor, înregistrând, de la începutul semnării contractului cu primăria Ploieşti până acum pierderi în valoare de 16.048.070,41 lei, la care se adăugă taxa AFM în valoare de 3 milioane de lei care, conform legii, ar trebui recuperată de la primăria municipiului Ploieşti", scriu reprezentanţii companiei în comunicat.

"Cu alte cuvinte, Rosal nu doreşte mărirea preţurilor - ploieştenii care plătesc abonamentul la gunoi şi au contracte nu merită să plătească şi pentru cei care nu au contracte. Aici ar fi trebuit să intervină primăria, cu aparatul său de specialitate, şi să asigure suport pentru operator în rezolvarea acestei situaţii. Începând cu anul 2017, compania Rosal a notificat în nenumărate rânduri primăria Ploieşti în legătură cu această discrepanţă, compania noastră punând la dispoziţia primăriei baza noastră de date cu persoanele care au contract de salubritate - purtând zeci de discuţii inclusiv cu domnul primar Adrian Dobre, prin care îl informăm asupra pierderilor constante suferite de compania noastră şi cerându-i, totodată, să respecte legea şi să ne pună la dispoziţie baza de date cu persoanele care nu deţin contract pentru a le putea notifica. Replica domnului primar a fost şocantă – domnia sa ne-a sfătuit să întrebăm vecinii persoanelor neplătitoare, ca şi cum în subordinea domniei sale nu există un întreg aparat de specialitate care să pună la dispoziţia noastră aceste date. Repetăm, cerinţa Rosal nu era una de natură personală, ci una conformă cu legislaţia în vigoare. Mai mult de-atât, compania Rosal nu este o companie de detectivi. Mai mult de-atât, după ce că nu ne-a susţinut în rezolvarea situaţiei legate de persoanele neplătitoare, fiind în permanenţă informat în legătură cu pierderile noastre, domnul primar a declanşat operaţiunea Amendarea Rosal, pozând, în mod fals, în apărătorul curăţeniei oraşului, în timp ce exact asta nu era", mai susţine Rosal.

"Compania noastră a primit amenzi în valoare totală de 432.500 de lei, în decursul unui an de zile. În acelaşi timp, primarul, când solicita amendarea Rosal, ştia că Ploieştiul este deficitar la capitolul platforme colectare deşeuri menajere. Exemplele sunt nenumărate. În timp ce Ploieştiul deţine un număr de 250 de platforme gospodăreşti de colectare a deşeurilor municipale – la fel ca în 1990 – municipiul Cluj Napoca şi-a dezvoltat o reţea de 956 de platforme, urmând ca în acest an să mărească numărul punctelor de colectare. În timp ce primarul solicita amendarea companiei noastre, fiind conştient de situaţia nerezolvată de domnia sa în legătură cu abonaţii şi de pierderea contabilă suferită de compania noastră, municipalitatea condusă de Adrian Dobre nu a investit nici măcar într-o platformă nouă destinată coletării deşeurilor. Nici una! Acestea sunt doar câteva dintre exemplele clare de nepăsare sau reavoinţă din partea primăriei Ploieşti care au generat situaţia dezastruoasă de astăzi. Din cauza blocajelor financiare survenite, compania Rosal a fost forţată să renunţe sau să delege către Bucureşti peste 200 de persoane. Aceste persoane au familii, au copii şi ar fi putut, foarte bine, să îşi continue activitatea la Ploieşti, cu o singură condiţie simplă: că primarul să respecte legislaţia în vigoare şi contractul încheiat. Mai mult de-atât, a arunca vina pe un operator care nu doreşte decât să execute servicii de calitate, având în vederea cunoaşterea exactă a aspectelor menţionate mai devreme, denotă cel puţin nepăsare, dacă nu chiar rea-voinţă din partea domniei sale. Chiar dacă domnul primar al municipiului Ploieşti a intrat deja într-o campanie electorală prematură, compania Rosal se delimitează ferm de acest tip de discurs agresiv care nu are nici o legătură cu interesul ploieştenilor care vor, până la urmă, să beneficieze doar de un serviciu de salubritate eficient, civilizat, aşa cum merită orice comunitate din anul 2019. Dorim să informăm opinia publică asupra unui aspect care poate duce la rezolvarea situaţiei speciale din municipiu. În dată de 27 iunie 2019, prin hotărârea de consiliu local numărul 219 s-a decis înfiinţarea unei comisii pentru analizarea şi identificarea de soluţii de îmbunătăţire pentru toate serviciile de utilităţi publice din municipiul Ploieşti. Concret, comisia compusă din consilieri municipali, reprezentanţi ai Executivului, ai Poliţiei Locale, Finanţe Publice Locale şi ai companiei Rosal, a creionat un set de măsuri urgente care să ducă la deblocarea acestei situaţii speciale care afectează toţi ploieştenii. Astfel, se va întocmi de urgenţă o bază de date comună cu autorităţile din care să rezulte clar persoanele care beneficiază de serviciul de salubritate şi nu au contract încheiat cu operatorul Rosal, inclusiv agenţii economici. Acestora li se va institui, conform legii, o taxă specială de care beneficiază, individual, fără contract. Astfel, speram să rezolvăm ceea ce domnul primar Dobre nu a înţeles să rezolve de atâta timp, încălcând, de fapt, legea 101 din 2006 care prevede clar aceste obligații din partea autorităţii locale. Ţinând cont de aspectele sus-menţionate, compania Rosal Ploieşti nu înţelege de ce a fost transformată în ţinta primarului Dobre, într-o dispută care nu are nici o legătură cu interesul cetăţenilor municipiului Ploieşti şi cu nevoia de păstrare a unui mediu curat. Tragem concluzia că domnul Dobre este, de fapt, total dezinteresat de rezolvarea crizei deşeurilor abandonate pe străzi, dorind să câştige un capital electoral nedefinit, victimizându-se şi proferând neadevăruri în spaţiul public”, se încheie comunicatul Rosal.

vkp

rosal