Consiliul Județean derulează o licitație pentru achiziția de dispozitive de monitorizare prin GPS a tuturor microbuzelor din programul de transport de călători între localitățile din Prahova.
Instituția, care coordonează acest serviciu public la nivelul județului, vrea să creeze și o platformă informatică unde călătorii să poată să-și cumpere abonamente online și să vadă orarele plecărilor și locul în care se află microbuzele în timp real.
Pe modelul aplicat în ultimele ierni cu utilajele de deszăpezire, Consiliul Județean Prahova vrea să monitorizeze prin GPS și microbuzele care efectuează curse de călători. Dacă nu apar întârzieri, sistemul ar urma să se aplice de la începutul anului viitor.
„Licitația pentru sistemul de monitorizare video și prin GPS a curselor din transportul intrajudețean este ridicată la acest moment pe SEAP, termenul pentru implementarea acestui sistem este de trei luni. El va fi gata, în cel mai bun caz, de la 1 ianuarie 2024. Sistemul va avea câteva componente, prima componentă fiind de monitorizare a traficului mașinilor de pe traseu, atât intern, de către Consiliul Județean, dar și public. Va fi disponibilă o aplicație pe site-ul Consiliului Județean unde fiecare dintre noi va putea monitoriza cursele. Apoi este partea de abonamente și bilete online. Schimbarea este că abonamentul nu se va mai lua de la operator, ci se va lua direct de pe site-ul Consiliului Județean, urmând ca banii să se transfere în contul operatorului. Bilete vor putea fi procurate atât online, cât și de la șofer”, a declarat Cristian Apostol, vicepreședintele Consiliului Județean Prahova.