Modificări urgente în caietul de sarcini. Licitaţia pentru salubritatea Ploieştiului poate începe

Reunit vineri în şedinţă extraordinară, Consiliul Local Ploieşti a aprobat o modificare a criteriilor impuse la viitoarea licitaţie pentru curăţenia căilor publice, la recomandarea ANAP, ceea ce înseamnă că procedura de selecţie va putea fi lansată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

Modificările aprobate acum vizează o serie de criterii impuse de administraţia locală cu privire la calificarea, dotările şi finanţele operatorilor de salubritate interesaţi să preia contractul. Măsura a fost necesară, potrivit explicaţiilor oferite de primarul Andrei Volosevici, după ce Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice a transmis o cerere de revizuire a unora dintre criterii, înainte de publicarea documentaţiei în SEAP.

Una dintre principalele modificări vizează utilajele de salubritate. Dacă, în varianta iniţială, punctajul se acorda în funcţie de vechime, cu maxim pentru vehiculele din 2020 şi ultimul an de producţie acceptat 2017, acum departajarea se va face în funcţie de norma de poluare. Punctajul maxim va fi acordat pentru utilajele electrice. ANAP a considerat că forma iniţială ar fi fost restrictivă, îngreunând accesul la licitaţie pentru multe firme, fără să aducă vreun beneficiu pentru administraţia locală, în condiţiile în care utilajele ar fi făcut aceleaşi lucruri indiferent dacă au doi, patru sau şase ani vechime. Totodată, lista cu tarifele propuse a căpătat o pondere mai mare în stabilirea punctajului final la licitaţie, iar municipalitatea a renunţat la criteriul de eligibilitate care impunea ca operatorii să facă dovada că dispun de lichidităţi din care să se finanţeze cinci luni, în condiţiile în care Primăria îşi asumă să facă plăţile la 30 de zile.

Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu unanimitate de voturi de către consilierii locali, ceea ce înseamnă că, acum, n-ar mai trebui să existe niciun obstacol în calea lansării licitaţiei. Procedura vine după ce autorităţile ploieştene au decis începerea procedurilor de reziliere a contractului cu Rosal. Rezilierea propriu-zisă ar urma să aibă loc pe 18 iunie, după care curge un termen de 90 de zile pentru aşa-zisa perioadă de predare-primire, timp în care, conform legislaţiei din domeniul serviciilor publice, actualul operator e obligat să presteze în continuare. Vorbim despre activităţile de curăţenie a căilor publice, ecologizare a punctelor negre şi deszăpezire, derulate printr-un contract gestionat de Primăria Ploieşti, separat de cel pentru ridicarea deşeurilor, care e făcut prin asociaţia de dezvoltare intercomunitară.

brau muntenesc

vkp

 

 

 



GARDENIX Telegrama

citygate